Грамотний костюм сприяє еволюційному розвитку самої людини. Правильні матеріали для людини є ті, що дала природа: льон - людське з'єднання всіх рівнів буття, бавовна - встановлює спокій, шерсть - захист.
Чоловічі і жіночі костюми починаються з виготовлення сорочки. Вона виконується по правилах з однорідної тканини льону. Зробивши крій, як в давнину, потрібно нанести певні орнаменти, вишити обережно символи, щоб було не тільки красиво, а і гармонійно. Ідея психофізичного впливу символів на організм людини відома давно. На це зсилалися в давні часи різні народи,  використовували в своїх потребах ті чи інші символи.
З точки зору сучасної парапсихології, оптичне і тактильне сприймання орнаменту людиною обумовлюється створенням психікою певних сенсорних проекцій, "об'єктивно нематеріальної реальності", котрі в свою чергу діють на аналогічні сенсорні проекції і відчуття оточуючих. Зображення бажаного стану або явища на предметі, що належить конкретній людині, здатно викликати аналогічний стан або результат у власника предмета. Тому, хто володіє тонкою чутливістю і хоча б раз одягав народний костюм, знайоме виникаюче при цьому відчуття тепла. Як завжди, це відносять до психічної реакції сприйняття яскравих кольорів народного одягу. Але сучасні фізичні дослідження стверджують, що організму не однаково якого кольору ми носимо одяг. Кольорова гама костюму з домінуючим відтінком червоного кольору сприяє підвищення тонусу і захисних сил організму.
В народному костюмі, присутній вибір певної гами кольорів, що сприяє оптимальному функціонуванню організму людини в залежності від місцевості і статевовікового стану. Уважно роздивившись схему будь якої орнаментальної композиції виконаній на кліточній сітці з дотриманням принципу рівновеликості узору і фону, можна помітити виникаюче при погляді на малюнок спотворення  фонових лінійок сітки. Воно складає ілюзію об'єму, "викид" (давячу дію) в місцях пересічення ліній узору, "засмоктування" (відтягуюча дія) в ромбічних композиціях. Так проявляється оптична наявність механізму дії слабих полів напруги, або як тепер прийнято говорити, енергоінформаційних полів створених певною геометричною формою cимволу.        
 Нанесений на тканину, що прилягає до тіла, рівновеликий з фоном орнамент діє в свою чергу на підшкірні капіляри стимулюючи тиск крові і обмінні процеси. Можливо, що орнамент здатний змінювати елетростатичну напругу на поверхні шкіри за рахунок створення фізичних полів складної конфігурації. В результаті психічний і фізичний стан людини буде змінюватися в залежності від конкретних властивостей конкретного символу. Вносить свій внесок і підсвідомість, що зберігає в родовій памяті основні міфологічні архетипи і їх символи.
З вище сказанного можна зрозуміти, що ж таке правильний орнамент і яку відповідальність несуть символи, які ми вибираємо одягаючись у вишитий ‘’обережний’’ одяг.